Thursday, September 23, 2010

WANITa......

Wanita@Perempuan@Gadis@Awek@Amoi@Chikaro@Ayam dan sebagainye..

terlalu banyak name yang boleh kite gunakan pakai untuk memberi erti  kepada suatu ciptaan tuhan yang terlalu indah iaitu WANITA. tidak seperti lelaki kerna lelaki ada misai dan ada janggut yang bila disimpan sampai panjang dan tidak ditrim dgn baik akan kelihatanlah wajah yang agak memelikkan.. apapun farid kamil dan aqasha cukup hensem walau berjanggut dan berjambang...
Bukan farid kamil menjadi persoalan dan bukanlah aqasha yang perlu dikupaskan tetapi WANITA!!

Aku adalah seorang manusia yang bergelar lelaki yang tewas kepada wanita dan manusia yang bergelar lelaki yang tidak pandai memenagai hati wanita.

bukan aku berniat untuk memilih tetapi tidak salah untuk aku memilih dan aku rasa aku berhak memilih tapi sampai skang semua wanita yang aku angan2kan sebelom waktu tidurku dan yang bermain didalam mimpi2 indahku aku masih belom dapat HATInya dan CINTAnya..

mungkinkah kerna aku tidak cukup menggunakan ayat2 yang power?? atau aku xcukup caring??
ataupun aku tidak sehensem REMY ISHAK?? FAHRIN AHMAD?? ZIZAN RAJA LAWAK?? ATAU AFLIN SHAUKI(sewaktu muda)??

tetapi dengan jujur dan ikhlasnya setiap lelaki memerlukan seorang wanita untuk dijadikan permaisuri dalam hidup lelaki.. tetapi aku masih gagal dalam pencarianku bukan kerna aku tidak cukup ayat power tetapi aku benar geli ngan ayat power( aku penoh nak tampor memberku fadhli bila die berkata "segala mslh antara kita hr nie membuat kita lebih akrab" terlalu geli!!) bukan aku gagal kerna aku tidak caring tetapi lelaki ini mengambil berat dan menyayangi wanita dengan cara tersendiri (barulah stylo) bukan dengan cara berpegang tangan dikhalayak ramai, menjerit ditengah2 uptown dan menyatakan I LOVE U!!, serta dengan cara MENGEPONG wanita tersebut dan membawa wanita itu kemana saja tetapi menaiki motor KRISS CBN kepunyaan teka kate (aku pernah buat dulu,, eeerr bakhtiar pun penah ngepong naik motor tu terlalu byk dosa motorku.. hurmm nyeal aku,....) tetapi aku akan ada setiap kali aku diperlukan, aku akan menghargai mu setiap masa takkala berjumpa dengan sahabat2 ku dan berbicara soal cinta namamu akan ku ungkap sebagai wanita terhebat walaupun didepanmu aku tidak seperti menghargaimu, benar aku tidak memberi bunga seperti kekasih2 lain disekelilingmu tetapi setiap kesusahan mu aku akan datang meringgankannya mungkin akibat badanku terlalu besar ianya tak dapat dilihat dengan jelas.. dan aku mengaku dengan jujurnya aku kebiasaannya gagal kerna aku tidak smart seperti diinginkan.. tidak seperti remy ishak, zizan raja lawak, fahrin ahmad, brad pitt, syamin bdk umah hijau, dan ramai lagi.. nak buat mcm mane formula doktor rozmey aku tolak mentah2.. mungkin juga kerna itu...


by Teka Kata


p/s: wania dan lelaki saling memerlukan, percayalah....

No comments:

Post a Comment